Hoftheatret. Onsdagen den 24de d. M. er det 50 Aar siden, at den nuværende Organist ved Frelsers Kirke paa Christianshavn og Lærer ved det kgl. Blinde- Institut Adolph Gether første Gang fremtraadte offentlig som 14-aarig Fløitenist ved en Koncert, der blev given paa det kgl. Theater til Fordel for Blinde-Institutet. I den Anledning agter Hr. Gether med velvillig Understøttelse af den fra Kirkekoncerten i Christiansborg Slotskirke fordelagtig bekjendte Organist C. Attrup samt af Sangforeningen ”Arion” m. Fl. at give en offentlig Koncert paa Hoftheatret, hvilken dog af Hensyn til, at Jubilæumsdagen indtræffer Dagen før Skærtorsdag, allerede vil finde Sted Tirsdagen den 23de ds.
19. marts 1850
En studenterforestilling på Hofteatret
Periode – 1850-1859
Katalogiseringer – Erindringer
