– Kjøbenhavnernes Enthusiasme for den italienske Opera, som de foregaaende Aar paa saa forskjellige Maader gav sig tilkjende, synes i denne Saison at vare aftagen betydeligt. Hoftheatret viser i Almindelighed, naar Selskabet spiller, tomme Bænke, og det er næsten ubegribeligt, hvorledes det kan subsistere, naar man veed, hvor høit Sangerne ere gagerede. Skylden for dette ringe Besøg kan ikke antages at være hos Selskabet selv, der er meget større end de foregaaende Aar, og har i Comikeren Profeti et nyt Medlem, om hvis Fortræffelighed der kun er een Mening; Grunden maa derfor søges i Københavnernes Ubestandighed eller i den Omstændighed, at de italienske Forestillinger ere blevne betragtede som en Modesag. I næste Uge skal en ny Tenorist Antonelli, hvis Stemme langt skal overgaae den saa meget yndede Rossi’s, optræde for første Gang i en ny Opera af Ricci: ”che dora vince.”
17. maj 1852
Jens Peter Trap mindes en studenterkomedie på Hofteatret
Periode – 1850-1859
Katalogiseringer – Erindringer